Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 8 juli 2023

Sju saker



 På Instagram blev jag taggad av Sabina Hassan (författare till Molnhåret). Jag hakar på utmaningen med sju saker om mitt skrivande:

 

🌟 De flesta av mina bokidéer kommer när jag mediterar, det har hänt mer än en gång att jag får pausa meditationen och skriva ner bokidén. 

🌟 Sen utvecklar jag dem genom att flödesskriva.

🌟 Jag var innan Sagan om älvklockan skrevs rätt ostrukturerad. Nu utvecklar jag en handbok med mycket meditationer men också dramaturgi.  

🌟 Jag tänker mycket i bilder, därför blir de viktiga nyckelscenerna i bilder, och sedan sätts de samman till en struktur. 

🌟 Eftersom jag tänker mycket i bilder, har jag hittat på filmtrailer-tekniken för att få koll på nyckelscenerna.

🌟 Jag skriver det mesta i One Note. Vad skulle jag göra utan denna gigantiska digitala anteckningsbok? Sista steget, när hela romanen ska sammanställas, då klistrar jag in det i word.

🌟 Med mina böcker vill jag uppmuntra läsarna till att utforska naturen. Det var underbart med barnens respons från Simons äventyr; många ville träffa rödingar och öringar. 


Bilden (målad av Estelle Sjödahl) är ur Simons äventyr, där Simon hälsar på en öring för första gången. Han blir alldeles mållös. Rödingracet en del av ett stort sommarkalas som Simon är nära att missa. Mer om detta kan du läsa när boken ges ut som pappersbok 2024 på Lange Publisher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar