Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 16 juli 2023

Hur kom jag på bokidén?



 🌟🧚‍♀️Hur jag kom på bokidén?🧚‍♀️🌟

Jag hakar på utmaningen startad av Anethe Bergendahl på Instagram genom att berätta om Sagan om älvklockan.

💡Idén till Sagan om älvklockan kom jag på efter en meditation. Jag såg en bild på en blomma (på min inre filmduk) som jag visste var mycket ovanlig. Ett sken kom från dess mitt och blombladen påminde lite om humleblomster, i lila och gula toner. Jag ville veta mera om den blomman och började berätta. Jag visste att blomman hette älvklocka, och att den hade med en flicka att göra. 

🏮Bilden som är från Pinterest, motsvarar ungefär hur älvklockan ser ut. Den har stått modell för Jennie Hallberg i hennes arbete att göra illustrationer till boken. 

✍️ När jag började spinna vidare på älvklockan skrev jag även på Draksagan. Jag tänkte i min enfald att älvklockan skulle bara bli en kortare saga, så jag skrev älvklockan vid sidan om. Som jag bedrog mig. I dagsläget är den på 94 A4 sidor. Vi får se hur många sidor det blir efter att jag har bearbetat den utifrån lektörens återkoppling.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar