Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

tisdag 3 augusti 2021

Ett livstecken

Är det redan augusti? Både juni och juli har passerat och jag har varit helt tyst här. Vad har jag sysslat med då? Jag har bland annat läst på om dramaturgi sedan sist, så nu kan jag inte se en film eller TV-serie utan att notera vändpunkter och andra viktiga ingredienser i en berättelse. En del hävdar att det där kan man eftersom samtliga Hollywood filmer kör samma koncept. Jag hävdar det motsatta. Antar det är för att jag blir så engagerad i filmen att jag inte känner igen tankesättet. Jag har liksom inte tid eller lust att fundera på dramaturgi för det är ju så spännande. Min inlevelseförmåga har det aldrig varit fel på, hehe. Lite väl bra har den varit, så pass att jag inte kan se thriller eller andra läskiga filmer utan att min hjärna får spel. Inga thrillerfilmer för min del tack. Här är det feelgood och drama som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar