VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

fredag 21 juli 2023

Genre

🌟Genre🌟

Jag fick frĂ„gan av @elin_skriver pĂ„ Instagram: Hur kommer det sig att du skriver inom just din genre? 

🐭NĂ€r jag skrev Simons Ă€ventyr var det för att jag ville berĂ€tta om familjens sommarparadis Sommarhagen, dĂ€r jag tillbringat mĂ„nga somrar sedan liten bebis. Mössen befolkar stĂ€llet i vĂ„r frĂ„nvaro, och jag började fundera pĂ„ vad de gör nĂ€r vi inte Ă€r dĂ€r. 

🧚‍♀️Att det heter just fantastik hade jag Ă€rligt talat ingen aning om, det var ett begrepp jag kom i underfund med nĂ€r jag var medlem i ’Skriv! En skrivarfamilj’ (hos @bokskrivarakademin ) Under min tid hos Skriv började jag skriva pĂ„ Sagan om Ă€lvklockan och det var ungefĂ€r dĂ„ jag förstod att det hĂ€r som jag gĂ€rna skriver om, det kallas fantastik. Jag gillar egentligen inte att sĂ€tta etiketter pĂ„ mitt skrivande, men nĂ€r jag skickar in det till förlag Ă€r det bĂ€st att anvĂ€nda deras termer. Det underlĂ€ttar ocksĂ„ helt klart att sĂ€ga fantasy eller fantastik nĂ€r jag pratar med andra, istĂ€llet för en lĂ„ng utlĂ€ggning om vad jag skriver. Hur som helst, jag fĂ„r ocksĂ„ mycket inspiration av att titta pĂ„ Pixarfilmer, sĂ„ dĂ€rför har mitt skrivande till stor del utvecklats dĂ€rifrĂ„n.

🎞️Jag tycker om att tĂ€nka ’What if?’ TĂ€nk om den dĂ€r katten inte alls ligger och sover utan i sjĂ€lva verket… sen drar filmen igĂ„ng. 

PS. Bilden Àr frÄn Pinterest DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar