Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 11 augusti 2024

Hos morfar

 


Välkommen till morfars hem. Dörren är nästan klar. Ska montera ihop allt också, men det kommer. Illustrationen av @esjodahlart är från Simons äventyr (bild 2). Slutresultatet av morfars hem kommer du se på Linköpings bokhandel den 31 augusti. Håll utkik!

 



🐭 Simons äventyr (bild 2) är en illustrerad kapitelbok (6-9år) på cirka 200 sidor som passar ypperligt för högläsning. Det är berättelsen om Simon och hans äventyrliga sommar i Norge. Allt börjar med att Simon råkar komma till de norska fjällen. Där lär han känna Viktor och de blir genast bästa vänner. Tillsammans upplever de fantastiska äventyr. Allt från att rädda måsfru Jönssons ägg från två listiga illrar, till att åka i en bäck så det kittlar i magen.

En dag blir stackars Simon sängliggande i en kraftig förkylning. Hur ska det nu gå? Han som sett fram emot årets stora fest, rödingracet! Och hur ska han komma tillbaka till Sverige?

 

📕Vill du köpa ditt eget signerade exemplar, kontakta mig så ordnar vi själkvart det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar