Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 15 september 2023

Mitt sidoprojekt

 


Jag fick frågan av Elin om #mittsidoprojekt, en utmaning startad av Isabella Lundberg. Tack för frågan Elin! 🥰

 

Liksom Elin vet jag inte heller riktigt vad som är mitt sidoprojekt, det varierar beroende på var mitt fokus ligger just nu. Men för tillfället lägger jag mycket krut på att redigera barnboksmanuset (9-12 år) Sagan om älvklockan efter lektörens anvisningar. Därför har feelgood manuset fått kliva åt sidan, åtminstone för tillfället.

 

Feelgoodmanuset handlar om Lena som flyttar in i ett korridorsrum i Linköping för att läsa till lärare. Det är ett manus fyllt av studentliv såsom korridorsliv, nya vänner, pluggande, festande och givetvis tentaångest. 

 

Feelgoodmanuset har en stomme och ett råmanus med stora luckor. Annars återstår en hel del att fylla på med, men det blir nog en roman av den så småningom.

 

Jag taggar ingen, den som vill haka på utmaningen är välkommen. 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar