VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

lördag 23 september 2023

🍂HöstdagjĂ€mning🍂


 

Jag gĂ„r promenaden och ser höstlöven. Har lite svĂ„rt att ta in att det faktiskt Ă€r höst. Det Ă€r för varmt. Dessutom Ă€r det höstdagjĂ€mning idag, dĂ„ natt och dag Ă€r lika lĂ„nga. Jag hĂ€nger inte med, men det Ă€r bara att lunka pĂ„ med mina skrivprojekt. HöstdagjĂ€mning blir det Ă€ndĂ„, oavsett om jag hĂ€nger med eller ej i vĂ€xlingarna. Det Ă€r tryggt pĂ„ nĂ„got vis att skrivprojekten finns kvar, de Ă€r som en fast punkt i tillvaron. 

 

Grunnar just nu pÄ en novell som trÀngde sig emellan de tvÄ manusarbetena. TÀnker ut vÀndningar och hur jag ska berÀtta den idén som kom till mig i mÄndags, hur jag ska berÀtta sÄ novellen blir sÄ bra det gÄr. I tisdags var jag och lyssnade pÄ ett författarsamtal med Sofia och Lukas pÄ Adamsson Löfgren förlag, dÀr de sa att det Àr bra för kreativiteten att skriva pÄ flera projekt samtidigt. Tror jag tar fasta pÄ den instÀllningen, för uppenbarligen klarar jag inte av att göra en sak i taget, haha. Huvudsaken Àr att jag har roligt medan jag formar orden till berÀttelser.

 

Hoppas solen skiner hos dig med denna helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar