Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

tisdag 12 september 2023

Dagens ❤️

 


Såg dagens ❤️ på promenaden. Gick och tänkte på annat när jag blev varse att det faktiskt var ett hjärta i asfalten. Dags att pausa och plocka fram mobilen. Först ville jag ta bort lövet, men sen kom jag fram till att det skulle vara där. Jag är inte ute efter perfektionism, snarare det motsatta. Och kanske blev hjärtat perfekt med lövet? 

 

Apropå om promenaden - jag tänker så bra när jag rör på mig. Tankar faller på plats och jag ser helheten när jag går promenaden. Det händer ofta att jag stannar till och antecknar något i mobilen. Förr hade jag en liten anteckningsbok med mig överallt som jag antecknade i, men sen jag skaffade en smartphone och framförallt började använda onenote-appen, då började jag anteckna mer i den. Det är lätt att lura sig med att sitta ännu mer kommer lösa den där knuten i manuset. Oftast är det rörelse som gäller. Rör på kroppen, då får hjärnan en chans att sortera.

 

Hur gör du för att komma loss i en tankehärva?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar