VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

torsdag 2 maj 2024

🌟Skrivstreak🌟


SĂ„ var maj mĂ„nad hĂ€r och det innebĂ€r skrivstreak hos @wrinspo och @kafferatur Skrivstreaken bestĂ„r i att skriva en enda mening per dag under maj mĂ„nad. Det kan tyckas jobbigt att skriva en mening varje dag under en period, men jag skulle nog vĂ„ga pĂ„stĂ„ att det motiga mer bestĂ„r i att hĂ„lla ut alla de 31 dagarna. En mening kan man klĂ€mma ur sig. Men man mĂ„ste prioritera det och se till att avsĂ€tta den dĂ€r stunden. SĂ€rskilt som maj har en tendens att splittra ens fokus med alla möjliga lockelser sĂ„som en strĂ„lande sol pĂ„ en klarblĂ„ himmel.  Tur att man kan ta med sig mobilen ut i solen och fixa med manuset dĂ€r.

Årets skrivstreak innebĂ€r för min del att jag kommer redigera minst en mening om dagen i manuset Sagan om Ă€lvklockan. Det kĂ€nns som ett rimligt mĂ„l. Det blir sĂ€kert fler meningar de dagar det flyter pĂ„, och det blir i sĂ„ fall en bonus. Fokus Ă€r som sagt pĂ„ att komma framĂ„t, med minst en mening om dagen. Ska bli spĂ€nnande att se resultatet i slutet av mĂ„naden, hoppas att alla datumen i bilden Ă€r ersatta av stjĂ€rnor.

Är du med i Ă„rets skrivstreak?


FYI: Sagan om Àlvklockan Àr en kapitelbok för 9-12 Är, berÀttelsen om Rosa som mÄste hÀmta en sten för att rÀdda den magiska skogen frÄn stendöden. Tillsammans med geten och Àlvklockan ger hon sig högst motvilligt ut i skogen för att leta efter den magiska stenen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar