VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

fredag 17 maj 2024

🌾Just nu/Right now🌾



[In English below ⬇️] 

Jag blev taggad av fina Elin och Sabine (Tack!) om #justnu sÄ hÀr kommer det.

 

Just nu…

 

đŸŒ·njuter jag av allt som blommar. Tulpaner, syrener, hĂ€gg, maskrosor, förgĂ€tmigej mm. Det Ă€r en hĂ€rlig tid nu hĂ€r i Linköping.

 

✍️redigerar jag Sagan om Ă€lvklockan. Är pĂ„ dag 17 i skrivstreaken hos @wrinspo och @kafferatur  Fixar olika aspekter av texten och förundras hur den utvecklas. MĂ€ktig kĂ€nsla att ha kommit sĂ„ pass lĂ„ngt att hela berĂ€ttelsen Ă€r typ klar, nu drar jag Ă„t skruvarna vad gĂ€ller viktiga vĂ€ndpunkter och öka pĂ„ spĂ€nningen i valda delar. Plus en massa smĂ„fix som behöver göras.

 

📖 lĂ€ser jag Under stjĂ€rnorna i Paris av @karolina_schutzer och den ger mig mycket inspiration. Huvudpersonen Sophia  tĂ€nker ofta att hon ska sĂ€lja baren hon har Ă€rvt. Det Ă€r en konst att inte tjata ihjĂ€l sig om huvudpersonens mĂ„l. Jag inspireras och tittar pĂ„ tekniker för att undvika hĂ„l i lĂ€sarens stackars hjĂ€rna i Sagan om Ă€lvklockan.

 

📝 funderar jag pĂ„ vad jag ska skriva om i gĂ€stinlĂ€gget hos Sabine med deadline 1 juni. Det lutar Ă„t nĂ„got om att göra sin grej vad gĂ€ller redigeringen. NĂ„gon som har önskemĂ„l?

 



🇳🇮 firar jag Norges nationaldag. Simons Ă€ventyr utspelar sig mestadels i Norge, ca sju mil nordvĂ€st om Trondheim, sĂ„ det Ă€r klart vi firar Norge!  Grattis Norge!đŸ„ł

 

Hur har ni det denna fredag? Jag taggar ingen, den som vill haka pÄ #justnu Àr vÀlkommen.

 

Ha en fin helg!đŸŒ·

 


[English]

 

I was tagged by Elin and Sabine (Thank you!) in #rightnow, so here it comes:

 

Right now...

đŸŒ· I'm enjoying everything that's blooming. Tulips, lilacs, bird cherries, dandelions, forget-me-nots, and more. It's a lovely time here in Linköping.

 

✍️ I'm editing "The Tale of the Fairy Bell." I'm on day 17 of the writing streak with @wrinspo and @kafferatur. Working on various aspects of the text and marveling at how it evolves. It's a powerful feeling to have gotten so far that the whole story is almost finished; now I'm tightening the screws on important turning points and increasing the tension in selected parts. Plus, a bunch of small fixes need to be done.

 

📖 I'm reading a novel by @karolina_schutzer, and it's giving me a lot of inspiration. The main character, Sophia, often thinks about selling the bar she inherited. It's an art not to nag too much about the protagonist's goals. I'm inspired and looking at techniques to avoid holes in the reader's poor brain in "The Tale of the Fairy Bell."

 

📝 I'm pondering what to write about in the guest post for Sabine, due on June 1st. It's leaning towards something about doing one's thing regarding editing. Anyone have any requests?

 

🇳🇮 I'm celebrating Norway's National Day. Simon's adventure (image above) mostly takes place in Norway, about seventy kilometers northwest of Trondheim, so of course, we're celebrating Norway! Congratulations, Norway! đŸ„ł

 

How's your Friday going? I'm not tagging anyone; whoever wants to join in with #rightnow is welcome.

 

Have a great weekend! đŸŒ·


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar