VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

tisdag 21 maj 2024

🐭Hemma hos morfar🐭


 

[In English below⬇️]

”Är det dĂ€r hemma hos morfar?” sĂ€ger den rosa bokmusen som kikar över axeln pĂ„ mig.

”Det stĂ€mmer.”

”Vad har han pĂ„ vĂ€ggen?”

”Burkar med torkade örter.”

”Jag vill se, maka pĂ„ dig!” den turkosa bokmusen lĂ€gger sig bredvid. 

”Jag vill höra mera om Simons Ă€ventyr!” sĂ€ger den rosa bokmusen. 

”Okej, vad vill du höra?”

”Om morfar.”

”Vad tĂ€nkte du dĂ„?”

”NĂ€r han och Simon hjĂ€lpte Ă€lgkalven.”

Jag lutar mig tillbaka i stolen.

”Morfar ordnade med örterna i torkrummet nĂ€r han avbröts av ett ljud…”


In English:

”Is that Grandpa’s house?” says the pink book mouse, peeking over my shoulder. 

“That’s right.”

 “What does he have on the wall?” 

“Jars with dried herbs.” 

“I want to see, move over!” The turquoise book mouse lies down next to the pink book mouse. 

“I want to hear more about Simon’s adventures!” says the pink book mouse. 

“Okay, what do you want to hear?” 

“About Grandpa.” 

“What do you mean?” 

“When he and Simon helped the moose calf.” 

I lean back in the chair. “Grandpa was arranging the herbs in the drying room when he was interrupted by a sound...” 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar