VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

torsdag 22 februari 2024

🌟Skrivpepp🌟

 


đŸ’» Hos Jenny Wallin pĂ„gĂ„r den hĂ€r veckan skrivpepp. Som jag behövde det, för jag tycks ha fastnat. Jag kommer liksom inte till slutet med berĂ€ttelsen om kajan Pax. Kommer hela tiden pĂ„ nya aspekter som jag petar in. Kanske Ă€r det ett fall av blockering nĂ€r endast 25% Ă„terstĂ„r av manuset? Jag vet inte. Det jag dĂ€remot vet Ă€r att Jennys peppande kommentarer har lyft mig ur trĂ€sket av den dĂ€r kĂ€nslan att det hĂ€r tar aaaaldrig slut. 

🍟 Nu har jag trots trĂ€skkĂ€nslan fulskrivit mig förbi vistelsen hos Tindra som tar sig an Pax, sĂ„ det Ă€r bara liiiite kvar att fulskriva. Typ 10%? Hur som helst, Pax gör sig illa i klon nĂ€r han frossar i pommes. Det Ă€r alldeles fĂ€rska pommes som nĂ„gon har slĂ€ngt pĂ„ marken, vĂ€ldigt svĂ„rt att motstĂ„. Att hans mamma och pappa sagt till honom minst tusen gĂ„nger att akta sig för glas, det glömmer han i samma ögonblick som han Ă€ter upp den första pommesen. Och sen hĂ€nder det. Hur ska det nu gĂ„, han som vill göra stjĂ€rnor i snön?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar