VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

söndag 28 januari 2024

🌟Skrivstreak🌟



🗓️ Idag Ă€r det dag 28 i min skrivstreak. Jag Ă€r mer Ă€n halvvĂ€gs i att skriva första utkastet i berĂ€ttelsen om Pax. Hurra! ÅterstĂ„r att se om jag hinner fĂ€rdigt hela första utkastet innan torsdag, eller om vi Ă€r i februari nĂ€r första utkastet Ă€r fĂ€rdigt. Det visar sig, jag har ingen deadline. Eller? 😉 

💕Det Ă€r det hĂ€r med skrivlusten ocksĂ„. Pressar jag pĂ„ för hĂ„rt sĂ„ tappar jag det roliga. DĂ„ Ă€r det dags att dra i bromsen och göra nĂ„got annat en stund. Stressa och pressa ur sig en berĂ€ttelse Ă€r inte alltid bra för kreativiteten. Det gĂ„r ett tag, men sen kommer jag pĂ„ mig sjĂ€lv med att sucka och pusta över manuset. Dit vill jag inte komma.

FYI: 🐩‍⬛Kajan Pax Ă€r kapitelboken (6-9 Ă„r) om Pax som inte Ă€r som andra kajor. Det visar sig redan frĂ„n start nĂ€r han pickar sig ut ur Ă€gget, till hans pappas stora bekymmer. Pax vill göra vĂ€rlden lite mjukare, lite snĂ€llare vilket inte Ă€r en sjĂ€lvklarhet för en kaja. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar