Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 8 januari 2024

Nytt år, ny bujo

 


📝 Nytt år innebär ny bujo, även kallad bullet journal. Steg för steg drar jag linjer och ritar upp veckorna. Kikar då och då i min gamla, för inspiration och påminnelse om hur jag tänkte då, för ett år sen när jag med stor iver och skaparglädje formade min första bujo någonsin. Då hittade jag inspiration på You Tube och formade det jag behövde. I år har jag flera idéer och fler färgpennor. Det blir bra det här. 


🎨 Med färgpennor och linjalen skapar jag min kalender såsom jag vill ha den. Vecka för vecka fyller jag på med linjer och veckans dagar, samtidigt som jag lyssnar på workshops med Anna Lovind. 

 

💻 Om 2023 var fyllt av allt möjligt skrivande såsom redigering av fantasymanuset (9-12 år), gästbloggande och novelltävlingar, så kommer 2024 fyllas av mera manusarbete. 


🎯 Målsättningen är att ha skrivit färdigt åtminstone ett manus när jag blickar tillbaka på 2024 i december. Berättelsen om kajan Pax prioriteras just nu, får se när det blir färdigt för testläsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar