Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 30 juli 2020

Tillverkning av filmklipp


Igår var jag och min goda vän Cajza i skogen och spelade in filmklipp till Simons äventyr. Förra gången vi spelade in blåste det lite väl mycket. Vi bor i en vindarnas stad, Linköping är väl inte den bästa orten för att göra film om man använder mobilen som verktyg, så därför gjorde vi ett nytt försök igår. Det blev riktigt bra. Dels blåste det inte lika mycket och dels var vi mer trygga med varandra. Vi var mer samspelta i arbetet med att filma. Bästa teamet! Resultatet kommer jag visa här så småningom. 

Förberedelser inför filmning.

Den här gången hade vi också med oss en del rekvisita som vi använde i filmandet. Det är fantastiskt vad man kan göra med små enkla medel. Sax, en bit kartong, några kaligrafipennor och vips har du en dörr till morfar Viktors hem i björken. Cajza lånade ut sina miniatyrmöbler till morfars hem och det gjorde bilden komplett.

Stylisten Cajza fixar morfars hem.


 Vem doktor Viktor (tillika morfar) är får ni veta i höst när boken släpps i november.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar