Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 13 juli 2020

Ketchupeffekt


Det är mycket som händer nu. Nyss hade jag Simons äventyr på skärmen, inklusive illustrationerna. Det är helt magiskt att se ens manus bli en bok. Det som en gång var en envis tanke i mitt huvud håller nu på att ta form på allvar i datorn. I november släpps den på marknaden. Jag nyper mig i armen för jag har lite svårt att ta in det. Ryser av välbehag när jag ser de vackra illustrationerna som kompletterar texten så fint. 

Jag fick också bra återkoppling på katten Gustens dramaturgiska kurva i Draksagan. Tack Sofia, nu har jag mer att gå efter när jag berättar vidare om honom i Draksagan. Det känns bra. Det som en gång var en idé jag lekte med på en av skrivträffarna i Skriv! har nu utvecklats till en hel historia. Det är magi när det sker. Att våga släppa taget och ta emot en karaktärs berättelse. Det är en ynnest när jag kommer i samklang med den karaktärens röst. 

Förutom ovan postiva händelser fick jag även så fint utlåtande från den litterära agenten om Sagan om älvklockan. Hittills har jag mest fått positiv respons på den, men ändå. Det värmer lite extra när någon som har läst x antal barnboksmanus säger att hon verkligen gillar ens manus. Jag ska skriva det på en post it lapp att sätta på väggen som peppning när det känns tungt. För tungt känns det emellanåt, särskilt när jag sitter med manus och är osäker på än det ena än det andra. Det är så roligt med alla bra saker som händer nu. Jag är förundrad och tacksam. ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar