Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 13 augusti 2023

✨Favoritböcker✨


Vid bokhänget förra helgen ordnat av @lollosbokhorna och @boksann (på Instagram) ställde Lollo en rad roliga frågor om böcker. Det var härligt att ta del av de andras boktips. Underbart att dela läsglädjen med varandra. Vi fick bland annat frågan: ”Vilken bok återkommer du till igen och igen?” 

 

Mitt spontana svar blev Anna Gavaldas ’Tillsammans är man mindre ensam’. Det är en av de böcker som väcker berättarlusten i mig. Jag hade en tanke om att skriva en feelgood med hjärta och svärta innan Anna Gavaldas bok kom ut. Påbörjade det manuset runt 2007, och Gavaldas sätt att berätta gör mig sugen på att utveckla den bokidén. Gavalda förenar hjärta och svärta på ett lättsamt sätt som fascinerar mig. 

 

Feelgood manuset är idag på 82 sidor. Vi får se hur många det landar på när jag är färdig med första utkastet. Då och då tittar jag i ‘Tillsammans är man mindre ensam’ för att hämta inspiration och komma in i den där känslan som jag vill förmedla i mitt manus.

 

Vilken bok återkommer du till igen och igen?

 

Alla som vill haka på #favoritböcker är välkomna 📚❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar