Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 3 maj 2020

Skrivstreak

Då var maj månad här. April präglades av yoga för Göran Boll, meditation för Helena-Magdalena Ivekrans-Nätt samt prova på i The creative doer community. Förutom det läste jag ovanligt mycket, så nu hoppas jag att maj kommer präglas av mycket skrivande. Till min hjälp har jag bland annat en skrivutmaning som pågår på Instagram denna månad, startad av Wrinspo. Hon körde samma sak förra året och jag hängde på även då. Det är otroligt vad mycket som har hänt i skrivandet sen dess. Draksagan har vuxit. Rejält. Jag har ingen aning om hur lång den blir, allt jag vet är att den utspelar sig under en hösttermin. Jag skriver vidare och låter berättelsen jäsa.




Det där med att låta berättelsen jäsa är inte precis min starka sida. Men jag lär mig. Jag har insett att jag är mycket av en målmänniska, och därför är det en stor utmaning att njuta längs vägen. Att låta bli att stirra sig blind på målet och njuta av varenda steg, att resan dit är det enda som betyder något. Jag föredrar helt klart att redigera texten av den anledningen, för då är det första utkastet skrivet. Jag försöker då och då påminna mig själv om texten i bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar