Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 17 maj 2020

Dag 17




Gratulerar vårt grannland Norge på nationaldagen! Hörde deras fina nationalsång på radion i morse, då slog det mig att det är 17 maj idag. Jag verkar vara inne i en målarperiod. Jag läste på Facebook en liknelse om att leva livet genom att bara trampa på. Att inte fundera något på vart man är på väg. Jag tror det är vad jag gör nu i skrivandet. Jag lär mig att skriva, utforska Claras värld helt förutsättningslöst, bara för att det är så roligt. Någonstans i horisonten finns målet, men det är inte det viktiga. Det väsentliga är att jag har roligt på vägen. Och det är det jag gör nu.

Inre bild från meditation
 

Jag har kört en guidad meditation (av Lee Seger) för rotchakrat i några veckor, och i fredags hade jag en helt fantastisk upplevelse i meditationen. Det var verkligen som att ha en inre eld emellan sittbenen. Den bilden utmynnade i en målning (se ovan) som jag sen spann vidare på igår lördag och idag (se nedan). Det är så härligt att bara utforska så där. Sann skaparglädje.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar