Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 26 oktober 2019

Slutspurten

Resan med draksagan del 1 närmar sig sitt slut. Satt deadline för första utkastet är 4 november. Det ser ut som jag kommer klara det. Jag har cirka 1/4 kvar att skriva. Idag är mitt manus uppe i 167 sidor. Får se vad det landar på om nio dagar.


Det har hänt så otroligt mycket under den här resan med draksagan. Den har fått mig att växa i många avseenden. Som att skriva i jag-perspektiv och presens. Det är en utmaning, men väldigt rolig sådan. De flesta berättelser är i tredje person och imperfekt. Det är lättare att skriva ur det perspektivet, men inte för alla. Vi fungerar olika, och för mig kommer oftast berättelsen i imperfekt. Jag får därför översätta till presens efteråt. Men det gör inget, det hör till min skrivprocess.




Det blir en kort hälsning från mig, nu ska jag skriva vidare om Clara och Fabian. Tjing!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar