Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 1 september 2014

September

Så var första september här. Jag hittade detta intressanta blogginlägg om vad månaden innebär numerologiskt. Får se om jag håller med mot slutet av månaden. Själv har jag personligt år 8 så det ska tydligen bli lite inre konflikter. Vi får väl se. :)

Annars innebär det en ny månad att föra drömdagbok. Det är riktigt givande att se i backspegeln hur senaste månaden har varit. Återkommande teman, återkommande symboler, drömmar med fler nivåer osv. Dessutom börjar drömcirkeln på onsdag, ska bli SÅ roligt att träffa alla igen.

Borde väl ta hand om amaryllislökarna och stoppa ner dem i en påse så de får för sig att det är dags att sätta knopp. Jag borde också ta in novemberkaktusen så den sätter knopp. Och ta in några basilikaplantor så de ger mig blad i vinter att ha i den här grymt goda spanska kikärtssoppan.

Men jag orkar inte, åtminstone inte just nu... istället sjunker jag ner i soffan och njuter av första boken om Släkten, Blandat blod av Katarina Mazetti. Det är Historiska Media som givit ut den. De har låtit olika författare skriva varsin del. Elisabet Nemert skrev den sjätte boken om Släkten. Ett annorlunda koncept som kittlar min nyfikenhet. Hm, kan det vara något det - en serie skriven av olika författare? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar