Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

onsdag 24 september 2014

Grön rikedom

Igår var det höstdagjämning och jag kurar ihop mig i soffan med en god bok och en kopp te. Det är en vilsam tid som kommer nu. Ska jag vara helt ärlig har jag längtat efter den. Efter en fantastisk sommar och ovanligt varma dagar i september känns det gott att slappa i soffan. Solsken har vi haft i överflöd, men nu är jag mätt på den varan. Välkommen höstrusk, säger jag!


Fast en sak kommer jag sakna. Det är grönskan i skogen. Den där grönskimrande grönskan som uppstår när solens strålar leker bland löven, den vill jag gärna behålla året om. Nåväl, var sak har sin tid.

1 kommentar:

  1. Ja, det finns mycket som är gott med hösten. Har nog alltid varit min favoritårstid. Färgerna, dofterna, den höga klara luften. Löv att sparka kring i, svamp... Vid ruskväder en god bok, tända ljus, äppelpaj... Sedan kan det gärna bli ett jätteskutt fram till försommarens skira grönska !

    SvaraRadera