Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

onsdag 9 oktober 2013

Nötter och torkad frukt

Har hittat billiga hasselnötter på Netto. Jag brukar ha ungefär en halv deciliter nötter och motsvarande mängd torkade gojibär i en påse i ryggan. Den är bra att ta till när jag inte har frukt med mig och blodsockret är på väg neråt. Förresten håller nöt- och fruktpåsen bättre än vad färsk frukt gör, så det är smidigare att ha med sig påsen än t ex ett äpple som får en massa törnar under dagen. Hittade också påsar med power mix; gojibär, tranbär och physalis. De är riktigt goda. Dessutom innehåller gojibär och hasselnötter en massa nyttigheter, så det är många fördelar med att ha det som reservproviant i ryggan.

Reservproviant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar