Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 6 oktober 2013

Berikande möten

Var på shoppingrunda igår. Det var helt spontant, jag ville ha tag i en rejäl tekopp till jobbet och min vän J skull köpa present. Vi gjorde därför sällskap och besökte Individuell Människohjälp, Röda korset, Kretsboden och sist men inte minst biblioteket. Det blev så där avslappnat och kravlöst som det blir när man inte har höga förväntningar. Vi avslutade rundan med att ta en kanelbulle på biblioteket, (det var ju kanelbullens dag i fredags och de hade kvar erbjudandet igår), och samtalade om allt mellan himmel och jord. Efteråt cyklade jag hem, nöjd och glad efter en givande runda.


Älskar sådan här möten där båda lyssnar in sig på var den andre befinner sig på sin resa genom livet. Ett ömsesidigt givande och tagande. Hittade den här koppen för 10 kr. Helt ok pris och den är verkligen rejäl. Påminner lite om dekorationsmålningar på dalahästar, tror det var därför jag fastnade för koppen. Den är för övrigt från Ungern.


Lite dalahästmotiv :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar