Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 15 augusti 2010

Livets blomma

Har sett en film som gav mig ny andlig inspiration. Just love it when it happens! :) Det är Drunvalo Melchizedek som berättar om symbolen Livets blomma och vad den står för. Mycket av det som Drunvalo säger i den här filmen tangerar filmerna med Kiesha Crowther. Fascinerande!

Sedan gick jag in på Berits hemsida och det visade sig att hon blivit inspirerad av precis samma symbol. Vilken lycka! :-)
Så här står det på Berits hemsida om denna symbol:
"Symbolen Flower of Life ses som helig bland många kulturer i världen, både antika och moderna kulturer. Symbolen är funnen i Egypten, Israel, Japan, Kina och i Indien. Inom symbolen ryms universums byggstenar. Symbolen kan användas som en metafor för att visa samhörigheten med allt liv i universum. Om man studerar symbolen flower of life, kan det leda till en intellektuell förståelse av universum, samt en upplevd medvetenhet av "Gud", och en känsla av sammanhang till allt som är. Att betrakta Livets Blomma är som att skåda in i ett fönster till evigheten och oändligheten, och det vanliga blir en uppenbarelse av det extraordinära. Det utmanar oss att samla vårt sinne, hjärta och själ. När vi verkligen kan se allt liv vävas samman så intimt stärker vi det gudomliga i våra liv och vi kan förändra vår värld genom en vision av universell enhet."

Smycket finns att köpa här om du är intresserad. Visst är det vackert?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar