Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 12 augusti 2010

Fonder

Aldrig hade jag kunnat ana att jag skulle tycka fonder är så roligt, men till min stora förvåning har jag insett att jo, så är fallet. Jag är fast. Och avser skörda frukterna de närmaste månaderna. Förutsatt att börsen fortsätter gå uppåt förstås. :)

Från 0 intresse av sorten: jag måste väl, alltså väljer jag någon medioker fond.
Till stort intresse av sorten: registrerat mig för nyhetsmejl från Morningstar och Privata affärer. Skaffat portföljer i Morningstar så jag kan testa och se om de fonder jag är nyfiken på lönar sig å spara i på riktigt. Och har tom lånat en bok om fonder. Här ska nördas ner ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar