VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

onsdag 20 mars 2024

🌾VĂ„rtecken🌾

 


Jag gĂ„r promenaden och söker i Ă„kanten efter de gula blommorna. De efterlĂ€ngtade som förkunnar vĂ„rens ankomst, om Ă€n trevande sĂ„ hĂ€r i mars, dĂ„ vintern kommer och gĂ„r med snöflingor eftersom temperaturen ligger runt nollan, och pĂ„minner oss om att det trots allt bara Ă€r mars Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Men Ă€ndĂ„. VĂ„rtecknen finns dĂ€r. 

 

I Ă„r har tussilagon fĂ„tt kĂ€mpa lite extra dĂ„ vattennivĂ„n i StĂ„ngĂ„n varit extrem, men igĂ„r sĂ„g jag tre gula blommor precis i kanten, som trotsar vĂ€der och vind och detta Ă„r framförallt vattnet. 

 

Förutom mina fynd av tussilagon sĂ„ sjöng bofinken i parken, och krokusen blommar om Ă€n försiktigt. Krokusen var den enda blomma jag kunde fota utan att blöta ner mig. đŸ˜€đŸ’žđŸŠ‍⬛

 

Vilka vÄrtecken finns hos dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar