Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 23 oktober 2023

✨Mitt varför✨

 


Nyligen blev jag taggad av fina Anna och Elin om utmaningen varför jag skriver. 

 

Min spontana tanke var;

”Jo, men det vet jag ju!” 

Jag kom att tänka på manuset om kajan Pax som vill göra världen lite mjukare och lite snällare. Men sen började jag tänka efter, är det verkligen så enkelt?

 

Kanske är det snarare att jag vill dela de berättelser som kommer till mig, jag vill dela dem med omvärlden för jag saknar de berättelserna i litteraturen som finns på marknaden idag.

 

Jag skriver också för att det är magiskt att forma berättelser av mina idéer. Ibland är det för att göra världen lite mjukare, andra texter är för att jag vill väcka någon tanke hos läsaren.

 

Haha, det finns tydligen inget enkelt svar på den frågan. Mitt varför tycks variera, det är dynamiskt precis som min kreativitet. 💫❤️

 

Tack Anna och Elin för en rolig utmaning, den satte igång många tankar. Som mina skrivkompisar brukar säga: ”Hur går det med alla dina tusen projekt?” 😅❤️💻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar