Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 16 december 2022

40-någonting

Fyller år idag minsann. Inleder därmed det sista året som 40-någonting och jag fick behärska mig för att inte öppna posten som kom igår. Men nyfiken kan man vara ändå! Höll till och med upp brevet jag fått från min syster och försökte se vad som fanns innanför. Men det var helt omöjligt att se. Så det fick vänta till nästa dag. Fick även ett stort tjockt kuvert från min nära vän Anna. Det lät jag också bli att öppna. Men oj, vad nyfiken jag var! Vred och vände och försökte lista ut vad som var i. Även det var förstås omöjligt att gissa. Så idag blev det glädje att öppna grattishälsningarna. En glad grattishälsning från min lillasyster samt en kalender från Anna, där hon tagit alla foton själv. Och vilka fantastiska bilder sedan!

 

Siktar på att fortsätta vara så härligt glad och förväntansfull resten av livet, särskilt inför brev och paket som ska öppnas en viss dag. Det är något särskilt med att få post. E-post och chatmeddelanden i all ära, men riktig post - det smäller högre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar