Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 18 januari 2020

Redigeringen fortskrider

Jag ska aldrig mer säga att jag bara ska skriva ner en saga. Jag trodde det skulle gå fort att skriva ned Sagan om älvklockan, men den bara växer och växer. Jag har börjat förstå att det är vanligt vid redigering. Det är precis samma fenomen med draksagan. Ursprungligen var Sagan om älvklockan på 17 sidor. Nu har den vuxit till 25. Så naiv jag var. Men nu är jag inne på sista tredjedelen i alla fall. Fyra dagar är Rosa och geten hos trollen. Jag har nu kommit till dag två.

Det blir säkert bra i slutänden. Jag ska inte pressa fram något utan mera tråckla och brodera, då fungerar jag som bäst. Och rätt vad det är har jag skrivit färdigt allt! När nu det blir. Kanske i mars? Vi får se. Huvudsaken är att jag har roligt på vägen. Och det har jag nu, särskilt med att skriva om trollmor. Hon är störtskön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar