Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 10 januari 2020

Inspiration

Efter att ha tagit ledigt från skrivandet under jul- och nyårshelgerna drog jag igång igen. Jag fortsatte med sagan om Älvklockan då den var lättast att komma in i efter uppehållet. Jag håller på att redigera och har nu kommit till sista tredjedelen. I det avsnittet möter Rosa och geten några troll. Jag insåg när jag skrev om trollmor att jag hämtat inspiration från gangstrar i Johannes Vivers debutroman Dagen F. Lite otippat kanske, men mycket underhållande vilka vägar ens fantasi tar.

En inspirationskälla.
Jag hämtar inspiration överallt, även i vuxenromaner. En kanske kunde vänta sig att jag skulle läsa framförallt barnböcker eftersom jag skriver för barn, men nix - jag läser allt möjligt. Jag tror det är nyttigt för hjärnan att pröva olika genrer och berättarstilar. Så läs allt du kommer över, det är mitt råd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar