Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 15 december 2019

Emmas nya liv

Bokens titel: Emmas nya liv
Författare: Anna Alemo
Förlag och år: Nicole Publishing 2019
Finns hos: Omnible samt här och här 
ISBN: 9789198544619
Betyg:-4

Handling:
En otrohet vänder snabbt upp och ner på hela tillvaron. På ett ögonblick är Emma nyskild och försöker anpassa sig till varannan vecka-livet med barnen. Exmannen har flyttat ihop med sin nya unga kvinna, tillika barnens nya bonusmamma, och verkar oförskämt lycklig. Hur kan livet vara så orättvist?

Trots att Emma är förvirrad och en smula bitter är hon fast besluten att få ihop sitt nya liv. När hon tänker efter har hon ändå mycket att vara tacksam över.

När hon träffar den charmige sångaren och tonårsidolen Peter ändras allt. Han är nästan tio år yngre och otroligt snygg. Att yngre tjejer flockas runt honom är inte svårt att förstå. Emma är däremot inte intresserad av honom. Inte på något sätt ...

Mina tankar:
Emmas nya liv är som en Aladdin-ask att läsa och roas av i fåtöljen. Jag får tankarna till böckerna om Bridget Jones, det är liknande sätt att berätta och boken bjuder på många härliga skratt i knasiga situationer för Emma. Det var extra roligt med scenen mumselimums eftersom den får en extra knorr mot slutet av boken. Språket är lättsamt och jag vill hela tiden läsa vidare. Det här är en härlig feelgood, full med kärlek och humor. Det finns alltid en chans för kärlek – även för en nyskild tvåbarnsmamma.

En uppföljare till Emmas nya liv är ute hos förlagen och jag ser mycket fram emot att få läsa den! Hoppas något förlag nappar snart, jag vill så klart veta mer om hur det går för Emma och Peter. Här finns mer att läsa om Anna Alemo. Hon bloggar även på onsdagar på Debutantbloggen.

Tack Nicole Publishing och Anna Alemo för att jag fick läsa och recensera denna fina debutroman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar