Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 16 december 2019

Bara lite till

Bokens titel: Bara lite till
Författare: Simona Ahrnstedt
Förlag och år: Bokförlaget Forum 2019
Finns hos: Forum Omnible här och här 
ISBN: 9789137153377
Betyg: 4

Mina tankar:
I september blev jag tillfrågad av Simona Ahrnstedt om jag ville läsa och recensera hennes senaste roman. Det ville jag så klart, Simonas böcker är något utöver det extra i romanceväg. Hon lyckas väva samman tankar om jämställdhet och kroppsideal med attraktionen mellan man och kvinna utan att det blir klyschigt. Hon skriver om smarta kvinnor med stor värme och humor. Så är det även i denna bok. Stella Wallin är en smart, begåvad och mycket sykunnig kvinna som drömmer om att gå en utbildning i New York. Här finns mer att läsa om handlingen.

Bara lite till är en bok med mycket mys. Det är som att öppna en ask med riktigt lyxiga praliner och mumsa i sig varenda en. Jag tyckte mycket om den, men det är något som saknas och jag tror det är att Stella har så väldigt lätt för sig trots allt som sker. Som Thor konstaterar – allt går fort för Stella. Vips så har hon fått bra kontakt med ägaren till second handbutiken och vips så har hon grävt fram en symaskin så hon kan sy kläder. Hon gör livet på landet till en variant som funkar för henne. Hon är skicklig psykolog också, får alla som har konflikter att bli sams som i ett trollslag när hon provar fram kläder med dem.

Jag hade väntat mig mer av Stella, men på det stora hela är det här en härlig bok att sluka medan regnet smattrar mot rutan. Det är visserligen december, men här i Linköping lyser snön med sin frånvaro. Gott är det då att få drömma sig bort till våren med Bara lite till. Jag längtar redan till nästa bok av Simona Ahrnstedt.

Tack Bokförlaget Forum och Simona Ahrnstedt för att jag fick läsa och recensera!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar