Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 28 maj 2015

Olika böcker för olika perioder

En enda hemlighet läste jag ut i tisdags kväll. Och jag lyckades låta bli att läsa slutet i förväg. Yay! Annars är det typiskt mig. Fröken kontrollbehov är i farten... Det var en lättnad att läsa sista sidan. Fan Simona, måste du skriva så bra böcker att jag blir så där manisk? Blir något av en plåga att inte kunna göra något annat än läsaläsaläsa. Visserligen en ljuvlig mani, men ändå - en mani är trots allt en mani. Om den var bra? Oh yes. Och rolig. Och intelligent. En riktigt lyxig pralinask som jag för en gångs skull inte fuskläste mig igenom.

Nu håller jag på med Torsdagarna i parken. Betydligt mer lättsam bok. Kommer nog inte drabbas av samma mani denna gången. Nog. Vi får se. ;-)

I det sista regnet får vänta. Den är för djup och poetisk för mig just nu. De vackra miljöbeskrivningarna gick mig i stort sett helt förbi eftersom min hjärna är alltför upptagen med annat. Klarar inte av någon annans djup när jag själv går i djupa funderingar. Den ger säkert stor behållning, men jag är inte mottaglig just nu. Konstaterade när jag skummade den (fröken kontrollbehov igen) att ungefär halva boken åker han oxkärra. Det blev liksom too much. Men som sagt, en annan gång kommer jag säkert uppskatta den mer. Även om han åker oxkärra ungefär halva boken. ;-)

Blommande fruktträd


2 kommentarer: