Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 5 februari 2015

Mer än drömtydning

Var på drömcirkeln igår. Vi fick inledningsvis göra en guidad meditation där vi gick in i en katedral. Framme vid altaret skulle vi se om vi fick en gåva. Efteråt fick vi rita det som pockade på från meditationen. Gåvan jag fick var denna blomma. Den låg på en blå sidenkudde när jag fick den.


Det är en orkidé/lilja som jag sett i en tidigare meditation. Vet inte vad den heter, men den doftar himmelskt och jag förknippar den med Jungfru Maria.

Meditationen var en så stark upplevelse att själva drömtydningen blev ointressant för mig. Det är en skön känsla att inte ha ett moln på himmeln, inga drömmar alls som pockar på. Jag var fullkomligt nöjd där och då.

2 kommentarer:

  1. Det är skönt med sådana upplevelser. Det behövs verkligen som motvikt till vad som händer "därute"...
    Jag har också varit med om en hel del fina saker under meditationstunder,(TM). Det händer oftast när man inte väntar sig något...(vilket man inte heller ska göra, förstås).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det behövs verkligen. Mm det oväntade är det bästa. :) Men det är svårt att inte förvänta sig saker när man varit med om så fantastiska upplevelser. :)

      Radera