Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 23 januari 2015

Smått och gott

Har varit uppslukad av Etthundra mil, en roman av Jojo Moyes. Hon kan verkligen konsten att skriva en berättelse som håller en fastnaglad tills man läst sista sidan. Nu har jag i alla fall läst ut den och funderar på vilken bok i högen jag ska ta nu. Visst är det underbart att kunna välja och vraka så där?

Annars har jag fyndat jeans på Myrorna. De rear ut jeansen till halva priset emellanåt, annars skulle deras förråd bli överfulla. Då gäller det att passa på. :) Det är sådan skön känsla att komma hem med två par fräscha jeans för 80 kr. Så nu behöver jag inte jaga det mer på ett tag. För övrigt fattar jag inte hur man frivilligt kan betala 6-700 kr för ett par nya jeans som är fulla med hål. Det modet gör mig förbannad. Det är ju så idiotiskt alltihop, bara för att några sk modedesigners i Paris har bestämt att det är modernt med hål i jeansen, sätter man igång att tillverka trasiga jeans.

Ikväll ska jag laga den här grymt goda fiskgrytan. Fänkål är en underskattad grönsak. Riktigt god tillsammans med crème fraiche och apelsin. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar