Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 29 november 2014

Skrivaråret 2015

Deltog i ett webinarie igår om att skapa förutsättningar för bästa skrivaråret 2015. Vi fick fundera på frågor som:
Hur vill du skriva 2015
Vad behöver du för att klara av att skriva under 2015
Hur vill du känna dig runt skrivandet vid slutet av 2015
Vad gör dig mest lycklig 2015

Nyttiga och bitvis jobbiga frågor. Att besvara dem för med sig ett ansvar. Men nu när jag ser i backspegeln på detta års skrivande kan jag stolt konstatera att mitt skrivande tagit rejäl fart. Det har blivit en daglig rutin som jag helst inte vill vara utan. Den rutinen saknade jag nästan helt under 2013. Det var närmast ett sporadiskt skrivande, vilket inte är särskilt bra om man skriver en roman. Behövs kontinuitet för detta.

Ser fram emot år 2015 och att fortsätta knåpa på romanen. Förhoppningsvis har jag ett färdigt utkast lagom till nästa årsskifte. Ska ha det som målsättning i alla fall! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar