Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

tisdag 3 juni 2014

Ljuvliga dofter

Planterade om basilika- och timjanplantorna förra veckan. De verkar ha klarat det bra.
Basilika i en kruka jag fyndade på Myrorna i vintras.

Timjan ser ut att må bra.

Basilikans blad ser så härligt aptitliga ut!


Basilikan doftar så gott! Varje gång jag vattnar dem kan jag inte låta bli att dra med fingrarna bland bladen för att få känna doften. Ser fram emot att börja skörda.

Igår planterade jag om några ringblommeplantor som trängdes i en kruka. De doftar också fantastiskt gott när jag rör vid bladen.

Apropå dofter, det är så härligt att gå i skogen den här årstiden och rätt vad det är få en vindpust av liljekonvaljer. Vilken rikedom att ha dessa doftupplevelser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar