Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 23 januari 2014

What a wonderful world...

Har knåpat vidare på synopsis idag. Fattar inte hur jag kunnat klara mig utan synopsis tidigare, men det har jag egentligen inte gjort heller. Det har varit ett väldigt famlande i mörkret när jag ska sy ihop alla trådarna. Men nu med ett synopsis att gå tillbaka till blir det en helt annan struktur på skrivandet.

Vad är ett synopsis? Det utgör stommen för hela romanbygget. Som att sätta upp byggställningarna vid husbygge. Man skriver vad som ska hända i varje scen och vad som är syftet med scenen. Det utgör den röda tråden i berättelsen.

Hann dessutom ut i solen innan molnen skymde sikten, så jag fick lite solsken i ansiktet och njöt av strålarna som glittrade i snön.

Livet är på topp med andra ord! :)

På gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar