Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 13 juni 2010

Vikingalagen rockar fett!

Märkligt.
Vi känner oss fåniga om vi upprepar positiva saker för oss själva, tex "Jag är värdefull". Särskilt om vi säger det högt till vår egen spegelbild.
Men vi känner oss väldigt bekväma med att banka och slå på oss själva genom att tänka negativt. Det är tryggt och bra. Något välbekant.
Hellre bli påkommen med det än att bli påkommen med att säga positiva saker.
Varför?
För min del handlar det om att jag är rädd för att någon ska komma på mig och tala om för mig att jag inte duger. Trots allt. För att jantelagen finns i ryggmärgen. Dags å ersätta den med vikingalagen istället. Har ni hört talas om den? Inte? Då är det hög tid, tycker jag! Låt oss göra revolt mot jantelagen och låta vikingalagen rocka fett istället! Då skulle vi få ett samhälle där alla lever utifrån hjärtat och DET ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar