Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 20 juni 2010

Frosseri i romantik!

Så var de gifta. Ja - Daniel och Victoria förstås. (Grattis till er, Victoria och Daniel!) Satt som klistrad vid TV:n mer eller mindre hela em och kvällen. Grät flera ggr gjorde jag också. Vet att jag var i gott sällskap. Grät extra mycket när Daniel höll sitt tal till Victoria. Det var så äkta och kärleksfullt gjort att jag hade ståpäls. Det är fantastiskt att få ta del av deras kärlek så offentligt. Jag är alldeles tagen. Tagen av Kärlekens kraft.

Vi lever på 2000-talet. Siffran två står för just kärlek. Vad kan då inte vara mer rätt än att Sveriges kronprinsessa gifter sig med sin drömprins av det enkla skälet att de älskar varandra?

Gårdagen eller rättare sagt hela fredagen och lördagen har verkligen gått i kärlekens tecken. Uj, uj vilket frosseri i romantik!! Visst har det varit alldeles ljuvligt underbart. För att spä på det ytterligare läser jag just nu Kärlekens många ansikten. Den tror jag att Victoria hade gillat skarpt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar