Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 12 mars 2010

...vår...??

Solen skiner och smälter bort mängder snö. Asfalten tittar fram här och var. Trodde aldrig jag kunde bli så glad över att se lite asfalt. Man får kryssa fram mellan vattenpölarna. Fåglarna kvittrar sig halvt fördärvade bland trädgrenarna. Dagarna blir längre och längre allt eftersom ljuset kommer mer och mer.
Är det verkligen möjligt?
Jag vågar knappt tro det är sant. Säger man det högt kanske den ångrar sig och låter vintern komma åter. Hua. Den långa vintern som fått den mest entusiastiska människa att ledsna. När till och med entusiasterna säger att "Nu räcker det med snö", då har det gått långt. Någon sa att vintern varade i tre månader. Var det inte mer? Jag hade kunnat svära på att det varade i ett halvår. Minst.
Jag trotsar vädergudarna och säger det högt ändå:
Våren är på väg.
Så. Då var det sagt. Skulle inte förvåna mig om en snöstorm kommer igen. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar