Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 29 mars 2009

Kärlek

En bok fångade min uppmärksamhet idag. Den lockade på mig, ville att jag skulle läsa i den.
Jag gjorde så och läste följande:

"Kärlek kan utövas som religion, ett sätt att vörda livet. Människan får inte reduceras till kroppen, för ingen kan älska helt med bara halva sitt jag. Bara när man älskar med kropp och själ är det kärlek."

Ullabritt Berglund säger detta i boken Livsglädje, 7 vägar till inre harmoni.

Bara när man älskar med kropp OCH själ är det kärlek. Så sant.

En nära vän sa till mig att svaret på alla mina frågor och alla mina bekymmer och alla mina funderingar är just kärlek. Det var det bästa och enklaste råd jag kunnat få, men också ett råd som rymmer oändligt mycket. Ett gåtfullt råd som lugnar och ger ro åt min ständigt tänkande hjärna, men samtidigt väcker nyfikenhet. Kärlek? Var då? Hur då? .... :) Look inside you! :)

1 kommentar: