Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 7 mars 2009

Bort från bruset

Jag såg en intervju med Sofia Karlsson som har kommit ut med en ny cd. Hon berättade att hon under en längre tidsperiod (om det var ett år, är inte riktigt säker) hade stängt av två stora bruskällor. TV:n hade åkt ner i förrådet och tidningsabonnemanget sade hon upp.
Resultatet blev denna cd med låtar som hon själv har skrivit. Jag blev helt hänförd av de två låtarna hon spelade.

Modigt och mycket inspirerande att våga stänga av bruset och vända uppmärksamheten inåt istället.

1 kommentar:

  1. ...det är nog dags för oss också att göra så som Sofia.Ofta har jag annat att " tänka på " än det som media trummar ut, men jag har också upptäckt hur negativt nyheterna påverkar mig.
    Så med hjälp av Vardagsmani och andra inspirerande källor ska jag planera ett tillbakadragande av någon form. Hej så länge ! / Erik

    SvaraRadera