VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

torsdag 4 juli 2024

🐭Möt Simon med vĂ€nner🐭



 

Det Àr lite drygt en vecka sedan bokslÀppet, och jag vill presentera karaktÀrerna i Simons Àventyr.

 

🐭Till vĂ€nster om boken har du Simon. Han Ă€r en busig och mycket nyfiken mus som inte kan lĂ„ta bli att gĂ„ pĂ„ upptĂ€cksfĂ€rd hos mĂ€nniskorna, trots att han inte fĂ„r. En dag Ă€r mĂ€nniskorna ovanligt aktiva och Simon bara mĂ„ste se vad som hĂ€nder. Han gömmer sig i en stövel och … ja, vad hĂ€nder sen?

 

🐭Till höger om boken stĂ„r Viktor. Precis som Simon Ă€r Viktor busig, men ocksĂ„ pĂ„hittig. Hur dĂ„? Jo, det var den gĂ„ngen nĂ€r de upptĂ€ckte att mĂ„sarnas Ă€gg var i fara. Vad som hĂ€nde dĂ„ kan du lĂ€sa om i boken.

 



🐭I bild 2 har du morfar. Han Ă€r örtkunnig doktor och kan rĂ„da bot pĂ„ de flesta krĂ€mpor. Djuren i dalen söker hans hjĂ€lp om allt möjligt. Morfar ordnar sĂ„ att Simons familj fĂ„r veta att Simon Ă€r i sĂ€kerhet. Hur dĂ„? Det kan du lĂ€sa om du köper boken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar