Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 24 november 2023

✨Firarfredag✨

 


Varje fredag kör Elina firarfredag, och idag hakar jag på. 

 

☀️Idag firar jag att solen skiner här i Linköping. Det är efterlängtat med solsken så här i mörka november.

 

🌳 Firar den vackra dekorationen (se bilden) som numera finns längs promenaden, ett styrke hantverk med solrosor i trä.


🌄Jag firar också att det är mindre än en månad kvar till vintersolståndet, hurra! Det vänder mot ljusare tider den 22 december i år, så nu har nedräkningen börjat. 

 

💻Jag firar även att responsen jag gav tidigare i veckan på Elins manus samt Sabinas manus togs emot väl. Det är så roligt att kunna hjälpa till i redigeringen av ett manus, man blir lätt hemmablind. Nu är jag så pepp att skriva färdigt historien om kajan Pax (6-9år). 

 

😅Sedan novellen lämnades in till Gry förlag i början av november har jag tagit det lugnt med skrivandet, men när jag läste Sabinas manus Nawi och stjärnblomman, fick jag berättarlusten åter. 


📕 Sist men inte minst firar jag bokposten som kom tidigare i veckan, Åsa Liabäcks Medan snön faller i Ådala. En mysig julroman i bästa Ådala-stil.

 

Vad firar du idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar