Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 24 april 2022

Lita på kraften

 


Lita på kraften,

den är mörk som saften

Den springer ur vår jord,

blir till bröd på vårt bord

Tvivla inte, den visar dig till det som är dig kärt,

så lita på kraften, du kan leva som du nyss lärt.

Att flyga med intuitionen kan tyckas svårt,

särskilt som samhället inte uppmuntrar det hårt.

Så flyg min vän, flyg högt upp i bergen,

och lita på att du finner dina stigar om du går efter märgen.

Det kan bli läskigt som fan och det hör till,

när du trotsar allt du lärt för att göra som samhället vill.

Så stampa takten, vicka på höfterna och yla med vargen,

kasta dig ut och våga släppa taget om sargen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar