Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 8 maj 2021

Skrivstreak

 

Det är dag 8 I #skrivstreak2021 och jag hoppar in när vecka två har inletts. Blev tillfrågad i april av Wrinspo (på instagram) om jag ville vara med, men kände jag mig inte redo. Nu däremot, är jag sugen att ge det ett försök. Det är fint att kunna följa andra skrivande flera dagar i följd jag vill testa. Parallellt håller jag att ta fram ett sätt för mig som innebär ett lustfyllt skrivande med hjälp av The creative doer course. Trodde det kunde bli för mycket med skrivstreaken, men nu har jag ändrat mig. Mitt huvudsakliga skrivprojekt under skrivstreaken kommer vara  Draksagan del 1. Det är en fantasy-berättelse om 9-åriga Clara som en dag (eller snarare en natt) får besök av en drake. Hela hennes liv ändras drastiskt. Vad det innebär håller jag att ta reda , och jag hoppas att ni en dag inom en inte alltför avlägsen framtid ska läsa Claras berättelse. Men en sak i taget. Och ett steg i taget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar