Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 14 mars 2021

Sortera papper

Manushög för vuxenromanen


Den här helgen har gått i sorterandets tecken. Jag har gått igenom tre tjocka manushögar med anteckningar till Draksagan, Simons äventyr och Sagan om älvklockan. Förutom barnboksmanusen har jag även fått ordning på papperna till vuxenromanen. Det blev hela tre pärmar till den. Pärmarna jag köpte i januari kom därför till användning nu. Och vilken fantastisk känsla att ha stoppat in allt i pärmar och ha rätt god koll på vad jag har skrivit och vad jag behöver göra framöver. 

Det har varit intressant att se utvecklingen i dagboksanteckningarna. Så himla fint att säga hej till den tjejen som tog de första stapplande stegen med Simons äventyr och nu kunna plocka ut illustrationerna som målbilder. Tänk ändå att det blev en bok av de tankarna. Till maj kommer pappersboken, om allt går enligt planerna. Jag håller tummarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar