Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

onsdag 22 maj 2019

Ett speciellt bokfynd

Igår när jag var till Friskis och Svettis för veckans danspass, hittade jag den här boken i bokbytarhyllan. Pianostämmaren av Daniel Mason.



Älskar när jag hittar böcker av det här slaget. Vad är så speciellt med den här boken då? Jo huvudpersonen heter nämligen Drake i efternamn. Och jag skriver ju om en drake. Synkronicitet när den är som bäst hehe. Och dessutom - boken heter ju Pianostämmaren. Jag fick i helgen till mig i en meditation att se på mitt skrivande som en trappa där varje steg är som en tangent på pianot. Varje steg är som en resa i sig, ett musikstycke i sig. Därför var just den här boken rolig att hitta. Någon dag ska jag måla den trappan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar